Bakelser på slottet, konsert och grillning

I fredags var jag och min älskade mor ute och åt. Vi bestämde på sjukhuset att vi skulle göra det när jag hade blivit frisk. Och jag känner mig "frisk" även om jag inte är helt återställd på alla sätt riktigt än. Så vi firade med restaurang och vin. Lite vin... det kändes av ganska snabbt kan jag säga. Jag tar det väldigt lugnt på alkoholfronten, hjärnan har fått sig en omgång ändå så det räcker. Och man har ju inte direkt druckit vuxendricka på ett tag, senast tror jag var 14 februari.

Igår gjorde vi en jättemysig grej! Vi var iväg några pers till Sundbyholms slott på afternoon tea. Det fanns ett enormt utbud av nybakat bröd, ost, kakor och bakelser, - och så thé och kaffe förstås. Äta så mycket man orkar-konceptet och det gjorde vi ju såklart. Jag kunde inte ens få i mig så att jag fick smaka utav allting. Men oo så mycket gott... cheesecake, gräddbakelser, brownies, chokladmousse, blåbärspaj, äppelpaj, pannacotta, kakor, fruktsallad och allt man kan tänka sig. Direkt efter denna lilla tripp gick jag på konsert med musikaltema à la symfoniorkestern och musikalsångare. Konserten inleddes med Phantom of the operamedley av orkestern och jag bara satt och log. Blev sådär himla glad och saknade känslan av att vara med i en orkester. Studerade stråkarna och tänkte tillbaka att jag kunde suttit där bland alla musiker, lyssnade och njöt. Efter detta vidare till nästa grej och grillning på Betlehemsberget. Vi fick till en riktig lägereldskänsla där med brasan och korv och marshmallowsgrillning på pinnar. Det luktade eld och rök om våra kläder när vi begett oss därifån. Sedan gick vi ut och dansade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback