Gwada på TV

Hänt sen sist? Fika i solen med bruders. Jag och Carro var på SM-finalen i volleyboll i torsdags. Vi förlorade dessvärre. Dessutom domarfel på sista setet. Annars lite häng i Stadsparken med bruders. Igår knallade jag, mams och syster bort till Lövåsen och handlade. Kom hem med ett par Converse, matberedare och ett raclettejärn. Jag blev sugen på att köpa en espressomaskin! Skulle vara gött att kunna göra egen latte hemma. Vi shoppade loss där borta och sen gick vi hem och grillade på nya racletten. En sån ska jag också ha när jag flyttar hemifrån, så himla smidigt och sjukt gott att kunna sitta i köket och grilla.

Och vad visade de på tv4 + igår då om inte från Guadeloupe?! När & Fjärranreportage från Gwadan. Det var jättekul att se, så häftigt att man har bott där och känner igen alla ställen de var på. Jag blev lite nostalgisk, tänk att man faktiskt har bott i Karibien och skulle göra fortfarande om det inte vore för olyckan. De missade dock de enligt mig bästa utflykterna man måste göra när man är där. Men ändå de var vid stränderna i St Francois, Point de Chateau och St Anne, festade på Zou Rock Café (bäst), gjorde Canyoning, var på öarna Les Saintes och så bodde de i trädhus i Deshaies som var närmsta byn från där jag bodde och jobbade. De tyckte den kreolska maten var kryddstark men det var den ju inte... och så köpte de Colombokrydda, blääää jag har ätit Chicken Colombo så det räcker.
Anyway, kika smakprov av klippet från Guadeloupe här

Idag lekte jag med brorsan, gick en promenix med Em, fikade med Hankypanky och var på kör. Och så åt jag den nya Noggerglassen med smak av mint. Kan nog bli en favvo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback