Påskmys

Har haft en supermysig påsk! Igår var jag ute på Hacke på landet hela eftermiddagen och fram till midnatt. Promenerade med hundarna i skogen, solade på studsmattan och bara myste. Så hade vi äggknockartävling och blev bjudna på äkta påskmat. Det var så himla gott, jag har saknat våran kära svenska tradition för vi fick ju aldrig någon julmat på Guadeloupe. Så jag fick avnjuta vår kära Jansson, köttbullar, prinskorv, lax, sill, ägg och must. Det var faktiskt första gången jag åt sill, vet inte alls varför jag aldrig smakat det tidigare det var ju riktigt gott! Skärgårdssill blev min favvo. Det är alltid lika mysigt att åka ut till Hacke och bara vara. Så vackert det är där precis vid sjön. Jag har kommit fram till att svensk natur och alla årstiderna är fruktansvärt underskattat. I alla fall var det det av mig innan. Inget slår en vår i Sverige.

Idag var jag, syster, pappa och bror i Stadsparken och åt lunch i solen. Sen gick vi och handlade påskgodis. MOFF. På eftermiddagen fick vi fika hos farmor och farfar. Jag gick Djulörundad med farmor och farfar och plockade en stor bukett med blåsippor och vitsippor. Mmm, det är så fint! Ååh va härligt det är att det äntligen är vår, jag är sjukt taggad på det som väntar.





Kommentarer
sara

det glader mig ngt sa mkt att lasa om din framgang, fjupp. du ser sjukt vacker ut! och saknar dig otroligt mkt.

keep it up!

2009-04-13 @ 04:34:46
URL: http://sarageorgsson.blogg.se/
Isa

:D Taaack!! miss you!

2009-04-17 @ 22:10:25
URL: http://ijsaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback