Jag vill förbättra världen

Jag har kommit på en grej! Jag tycker att det är skitkul att skriva, undersöka, leta info, skipa rättvisa och beröra. Det är så himla kul när man får till en bra text som väcker uppståndelse och får en annan människa att tänka till. Det är det som är det roligaste med hela grejen att man faktiskt påverkar och berör en annan människa på ett eller annat vis. Under all min kontakt med myndigheter o.s.v. har jag blivit riktigt bra på att uttrycka mig och har lärt mig hur man handskas med dom. Jag har lärt mig så himla mycket hur den juridiska djungeln fungerar, hur man gör med ersättningar och hur sjukhussystemet är uppbyggt. Det är jag så himla glad över att jag kan nu för man har sådan nytta av det så det är inte klokt. Det är så himla kul att kunna slänga iväg ett mail till överläkare på sjukhus, Danska stadsförvaltningen, och allt vad det nu är, och veta exakt vad man pratar om och kunna prata "deras språk" liksom, och få de att lyssna på en. Jag brinner verkligen för är att skipa rättvisa och föra saker framåt och skriva och bevisa att Jag har faktiskt rätt, Lyssna på mig för så här är det, Ni måste göra någonting åt detta. Man kanske skulle ta och bli journalist och jobba med orättvisor... Skriva artiklar som väcker uppståndelse och som får människor att tänka till. Tänk så många människor som far illa där ute. Tänk så många som behöver få sin röst hörd. Tänk så många som förtjänar bättre. Tänk så många viktiga saker som väntar på att uppmärksammas. Jag vill skriva om viktiga saker! Jag vill beröra. Jag vill att jorden ska bli en bättre plats.

Apropå att ändra världen. Tänk om alla vore som killen i denna film. Världens mest inspirerande film. Han är min idol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback