Bonne nuit tout le monde

Igår var det avskedsfest för Johan som ska dra till Canada och jobba för Langley där ett tag. Jäkligt kul var det. Alla var med och det blev riktigt bra drag. Blev inte många timmars nattssömn där inte. Idag har jag nämligen haft en efterlängtad, härlig och fullspeckad LEDIG dag med uppgång klockan sju. Jag, Marie, Lina, Malin och Johanna har varit på en av hotellets utflykter till Ille de Caret. En liten paradisö som verkligen var så som man föreställer sig Karibien. Efter en timmas båtfärd blev vi avsläppta att simma i land eller åka lilla motorbåten. Ön låg på helt öppet hav och det tog bara 2 min att gå runt den. Det var helt underbart och såg precis ut som på vykorten. Kritvita stränder, kristallklart vatten och låt säga typ 25 palmer. Jag snorklade för första gången, och jag förstår inte varför har jag inte gjort det förut? Sol, bad och så käkade vi mat och umgicks med gästerna. Vi fick fisk och tomater, grillad kyckling med risblandning och grillad banan med choklad, yummie. Båtresan dit och hem ska vi inte tala om, jag var såå sjösjuk. Vi fick i alla fall en guidad tur genom mangroveträsken. Le racoon, tvättbjörn är tydligen Guadeloupes landskapsdjur som det finns vilda av överallt. Sen snackade han om att det innan funnits sjökossor vid mangroveträsken innan. Ett väldigt skumt vattendjur som numera är utrotat.


Nu på kvällen var vi inbjudna till en av the locals, Vivianne som jobbar i disken, på julfest. Åkte först hem till henne och bara softade och sen till festen hemma hos hennes bror där det var hur mycket folk som helst. Bara jag av oss svenskar som pratade franska så det blev några stycken att prata med,,, Det sjöngs Guadeloupanska julsånger, dansades och så fick vi mat och dryck.


Nu är jag supertrött och har många timmars sömn att ta igen. Imorgon kommer 250 gäster till vilket innebär att hotellet blir fullt. Mycketmycket jobb! Wish me luck.


Good night


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback