Botanisk trädgård och djungellinbana

Inlägg natten den 12 januari


Så... vad har hänt sen sist? Jo det är så att jag har en utflyktskompanjon. Han heter Konrad och han är alltid på att dra från området och göra något roligare än att ligga hemma och kolla på film ungefär. Så jag och Konrad skulle åka på jetski förra veckan, men så blev det SÅKLART nåt strul i bokningen med oss så de missade oss två och vi kunde inte följa med! Vi var så bittra. Den enda lediga dagen på hela veckan kändes förstörd. Eftersom hotellet är jäkligt avsides kan man inte ta sig någonstans utan fordon heller, och personalbilen var uppbokad sedan länge. Det slutade med att vi följde med på den enda resterande möjliga utflykten till Jardin Botanique. En botanisk trädgård utanför Deshaies, bara för att komma från området. Men det var fint det. Och på kvällen var det chefens 29-års fest, så vi käkade på restaurang en hel hög inne i närmsta by Deshaies.

Sedan i lördags var jag och Konrad på en annan utflykt till Parc de Tapeur och åkte linbana i djungeln. Det var sjukt häftigt och kan rekommenderas till alla. Det var bara jag och Konrad i hela djungeln som åkte linbana så det kunde inte bli bättre. Det var tre olika banor. Tapeur var en normalbana med lite hängbroar och hyfsat långa avstånd mellan linorna. Sedan kom Gli-Gli med långa avstånd mellan plattformerna och den roligaste banan som hette Big Mama där man hade utsikt över hela djungeln. Skitcoolt att åka där mellan och över lianer och träd. Den sista banan vi testade var Foufou och var avancerad. Där fanns klätternät, avancerade hängbroar, hängstockar m.m. Det coolaste var när man åkte på en snowboard i luften. Så var det ett moment, Tarzan, där man skulle svinga sig i ett rep från en plattform och ta tag i ett klätternät. Vilken mjölksyra! Nu fattar jag hur Tarzan fick sina magrutor...

Imorgon är jag LEDIG! Jippie :D jag, Marie och Johanna ska eventuellt åka med kitesurfinstruktörerna till en för turisterna okänd ö, Ille Blanche. Hoppas bara att vi får rum i bilen/båten. Egentligen skulle jag och Konrad åka jetski, men nehe det gick inte denna gång heller... Jag hoppas på lite snorkling imorn. Det har varit himla bra väder ett tag nu så solen here I come.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback