Underbart

Tjabah. Jag lever livets goda dagar. Jag trivs verkligen så himla bra här nu. De senaste tre dagarna har varit underbara.


I måndags var jag ledig så då åkte jag, Fredrik, Benjamin, Kim, Fredrik, Simon och Adam till Les Saintes. Det är en ögrupp söder om fastlandet på Guadeloupe. Där hyrde vi moppe och åkte runt. Vi stannade till vid ett ställe och fikade, vilket var hemma hos en människa som hyrde ut rum och hade som ett café. Så vi satt där på uteplatsen och såg rakt in i sovrummet och köket och kunde se på när de stod där och gjorde i ordning våra mackor. Vi träffade Ben som hade stället och han visade oss runt på övervåningen som man kunde hyra för bara 30 euro natten. Han hade lite Bungalows också att hyra så det var ett asschysst ställe att bo billigt på om man vill komma hit och hälsa på. (Dessutom har jag hört rykten om att en flygstol hit är sjukt billig just nu. Typ 3500 tur och retur om man surfar runt lite.) Sorry mamma att ni redan bokat, jag lovar att hotellet inte är dumt det heller. I alla fall fanns det ingen vägg ut mot havet så det var världens bästa utsikt. Ben var asshysst och lånade ut snorklingsgrejer till oss, så vi gick ner till havet precis nedanför där det var Les Saintes bästa snorkling. Riktigt fint ställe var det! Sen åkte vi vidare på våra mopeder...


I måndags missade jag tyvärr en rolig gitarrkväll och strandfest, jag blev tvungen att hoppa in på frukosten på lördagen nämligen, så jag gick och lade mig. Menmen det var inte fel det heller. Har aldrig varit så pigg efter att ha jobbat frukost förut. Igår blev en mycket soft eftermiddag och kväll. Internetade lite och senare på kvällen hade vi filmkväll och kollade på film på projektor och enorma sackosäckar. Resten av personalstyrkan spelade poker. En asrolig grej vi kom fram till igår är att Johan Butcher i köket är från Rejmyre! Helt stört va världen är liten.


Idag har jag i stort sett varit ledig. Planet med de nya gästerna är försenat så jag och några andra i servisen ska rycka in i natt och hjälpa till då istället för att jobba i restaurangen. Det ska bli skitkul att göra något annat. Kanske blir det nån filmkväll eller något annat skojigt innan det. Vem vet.

På väg till Les SaintesHär utanför sitter vi och fikar på residence BooneLes SaintesSnorkling som gällerUtsikt från takvåningen han hyr ut.


Kommentarer
Sara Georgsson

Isafisa och grapparna :D Du är en riktigt cool dock saknad pirat. Saknar dig jäppemycket. Suck.

Träffade din mor på Hembagarns för någon dag sen, det var kul! Det var det närmaste Isa jag kommit på veckor nu och det var då jag insåg hur mycket jag saknar dig. Och tänk, vi ses inte förrän i sommar. Det känns väldigt konstigt. Men banne vad kul vi ska ha då. En äkta svensk sommar.

Jag åker om 11 dagar tror jag visst bestämt det blir. Ska bli dunderkul och ser fram emot det jättemycket.

Vi ses snart fjuppan! Ta hand om dig piraten! <3

2009-01-28 @ 14:39:03
Malin

jag är sugen på att åka dit nu till vintern? är det värt det är det kul ?

2009-08-26 @ 14:58:25
Ijsaaa

Åka och jobba med Langley menar du? Eller semester?..

2009-08-26 @ 15:12:02
URL: http://ijsaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback