What is up

Inlägg natten den 12 januari


Hej på er. Har varit dålig uppdatering här en stund. Beror på att jag de senaste gångerna bara hunnit svara på mail då jag surfat endast en stund innan jobbet. Tyvärr har det blivit så att man är så slut av jobbet att man inte orkar göra så mycket på dagarna innan. Jag börjar ändå kl. 15 nästan varje dag och vi brukar inte komma upp före 10, tidigast! Vi slutar ju liksom runt midnatt varje dag och efter brukar det alltid vara lite barhäng och umgänge bland personalen. Jag och min partner in crime Johanna tycker om att sova länge. För länge. Men är man duktig går man upp till frukosten. Då brukar man komma upp runt 9 och då blir det lite vardagslyx med hotellfrukostbuffé.


Nu sitter jag i vardagsrummet på Bernie. För er som vill veta är det smeknamnet på området vi bor i som heter Bernier. Jag jobbade passet 12.00-21.00 som vi gör en gång i veckan. Tvättmaskinen är igång och jag dricker Cola och käkar lite chips och Kitkat. Två av fem roomies har gått och lagt sig, de jobbar frukost imorn. Resterande borde komma hem snart...


Jag har fått paketet från Sverige! Tack mamma. Det kom samma kväll jag skrev i mailet att jag inte fått det. Världens bästa mamma skickade allt nödvändigt jag behöver såsom kavjar, lösgodis, tidningar, karlssons klister och tacokrydda. Skickat den 20 december och kom nu, jajemen snabba ryck är det! Tror det beror på att det var poststrejkt här just när hon skickade det. Förresten pratade jag i telefonen med pappa och syrran ikväll, de satt på flygplatsen på väg till Egypten. Då blev jag lite avis över att få en veckas ledighet. Men jag vet jag ska inte klaga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback