Avgipsning

Idag är det ändå en helt okej dag för... JAG HAR TAGIT BORT GIPSET :D :D :D Min arm är superduper smal, den ser nästan ut som ett skelett. Och den såg så himla rolig ut när gipset rök för jag hade solbränna kvar under gipset, så en fläck på armen var jättebrun. Men nu har jag fixat det så att säga.

En läkare visade mig röntgenbilderna på armen och jag blev ännu mer förvånad över sjukhusvården på Gwada...Läkaren visade att jag hade haft FYRA frakturer på handleden och en lång spricka i benet från handen upp på armen. Hur fan kunde de missa det?! Jag sa ju att jag hade ont i handen, ändå tvingade de mig att tvätta mig med den och det enda de gjorde var att lägga på en kompress som stank sprit. Fick vänta med att få den gipsad tills jag kom till Sverige, nio dagar senare. Vilka jäkla nötter!!!

Nu har jag i alla fall varit hos en sjukgymnast och fått övningar som jag ska göra 5 ggr om dagen. Vi har redan firat avgipsningen med fruktsallad och påskmust. Och nu fortsätter vi firandet med pizza!

Jag är inte längre invalid, jag kan faktiskt göra saker! Såhär glad blev jag då:



Kommentarer
sara

Jag hejar och haller tummarna for dig varje dag har pa andra sidan jordklotet. Hoppas sa innat att du ska ma battra och laka snabbt sa att du ska slippa all denna skit. Saknar dig sa otroligt mycket att det fattar ingen. Blir sa ledsen av att veta att du har sa ont och lider, hjartat! Det gor mig ont. Tanker pa dig och skulle vilja ge dig en stor bamsekram, den storsta du nagonsin fatt. Vill skriva mycket mer men da tror val folk att jag ar kar i dig. Later sakert jatteynkligt med ett "ta hand om dig och krya pa dig" Men faktiskt for guds skull, Ta hand om dig. Hjarta dig min fina van!

2009-03-29 @ 10:56:59
URL: http://sarageorgsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback