Long journey to go

Har inte orkat skriva på ett tag. Jag försöker långsamt ta mig tillbaka till vardagen. Det går inte fort men det går i alla fall framåt. Jag är fortfarande helt slut i kroppen. Kroppen gör sitt bästa med att försöka läka och jag har inga som helst reserver, det märks för kroppen säger ifrån när det blir för mycket. Jag är fortfarande konstant trött, sover minst 12 timmar om dygnet. På sjukhuset sa de att efter en sån smäll och kraftig hjärnskakning behöver man sova mycket, det är viktigt för läkeprocessen och kroppens återhämtning. Jag kommer knappt ur soffan, bara att gå en sväng runt kvarteret är en tillräcklig ansträngning just nu. Men jag måste hitta balansen mellan att försöka tvinga iväg mig på korta promenader och att ta det väldigt lugnt. Det är sköj att träffa kompisar också och hitta på saker ngn gång ibland, men samma gäller där att kroppen säger ifrån när det blir för mycket. Men framåt går det.

Förra veckan opererades jag. Nu har jag världens glugg. Tyvärr rök en tand till som inte klarat sig :/ och så rök det benbitar från käken. Tre tänder borta sammanlagt. Fyfan va ont det gjorde när bedövningen släppte. Ja jävlar i havet helt olidligt. Nästa gång ska jag be om något starkare smärtstillande än alvedon, för det var alldeles för lamt. Och som jag såg ut sen också. Jag var svullen upp till näsan och kunde varken prata, äta eller dricka och var sydd i munnen både vertikalt och horisontellt. Tillbaka till ruta ett och sugrörsnivån! Ja herregud... Nu är jag i alla fall återställd från operationen och tur är väl det. Nästa operation är 2 april och då blir jag av med stygnen och metallställningen i munnen. Ska bli skönt att bli av med skiten. Den skaver och är i vägen.

Om en vecka får jag ta bort gipset på armen! YESS! Äntligen kunna göra alla vardagliga saker igen. Känner mig ju som en invalido bara av att ha gipsad arm. Inte ens kunna tvätta håret själv liksom.

Mamma proppar i mig div. vitaminer och mineraler som är bra för läkandet. Sist var det blutsaft jag fick att börja dricka, men fyfan där sa det stopp. Så vidrigt! Smakar typ brunsås blandat med gräs :S Igår fick jag kosttillskott med mineraler och grejs från min farbror på Hälsogymet. Jättesnällt av honom. En sån chokladshake om dagen, JA TACK! Det blir lite godare.

Kommentarer
Emelie

Det blir snart bra igen. Det värsta är ju över. Blutsaft är jätteäckligt. Jag har också druckit det. Smackar ruttna bär eller nåt, uschi.

2009-03-19 @ 22:20:24
URL: http://emeliegahn.devote.se
madde

Hoppas det blir bättre med choklad shaken nu :D

2009-03-20 @ 08:48:37
URL: http://saramadelenee.blogg.se/
Isa

Em: Yes, nu går det i alla fall framåt! Ja usch alltså, ruttna örter i nån smörja :P



Madde: Det kan du skriva upp! Gottis :)

2009-03-22 @ 15:24:23
URL: http://ijsaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback