LIVE YOUR LIFE MATE!

När man är ung är man odödlig.

När man är ung ska man kunna:
* parta som ett svin
* sova bara några timmar
och sen orka köra järnet igen
* jobba i stort sett hur mycket som helst
* sitta uppe till midnatt och glo på TV
* ta den där resan till Australien och hoppa fallskärm och bungy jump
* vara lite galen och leva lite farligt.

Man ska kunna göra allt det här och det är fullt normalt!
Jag kan dock inte göra allt det här längre... Jag kan inte, jag orkar inte och jag måste acceptera det.

När man är ung ska man inte kunna/behöva:
* kontakta myndigheter
* kämpa med försäkringsbolag och försäkringskassor
* gå till sjukhuset regelbundet
* sova 10 h/natt
* ha löständer
* vara sjukskriven
* vara försiktig med alkoholen

Man ska inte behöva allt detta, för när man är ung är man ung! På många sätt har jag vuxit upp jättesnabbt. Jag vill inte, men jag har tvingats göra det. Jag har sett döden i vitögat och jag ser numera den farliga synvinkeln i allt och i mycket som jag tidigare tyckte var spännande och kul. Jag måste strula med myndigheter, ersättning och sjukhus. Det är bara så det är, man måste gilla läget.

Lev nu för fæn livet! Man är bara ung en gång. Fullt ös, medvetslös! Det skulle jag gjort om jag var du och det kommer jag att göra när jag blir frisk, var så säker!

Kommentarer
madde

Om man dricker så mycket som du verkar tycka man ska göra så dör man nog ändå...!

puss :*

2009-11-05 @ 17:29:14
URL: http://saramadelenee.blogg.se/
Ijsaaa

Haha! Det är absolut inget jag tycker att man SKA göra utan något jag tycker att man ska KUNNA göra utan att behöva tänka på konsekvenserna. Sen menar inte jag att man ska parta tills man deckar varenda dag...

2009-11-05 @ 17:36:38
URL: http://ijsaaa.blogg.se/
Emelie

Jag kan tänka mig att det är jobbigt och frustrerande :/ Det är bara att kämpa på! Man ska försöka tänka positivt. Det kunde ju ha varit värre. Du kan fortfarande leva och njuta av saker. Det är inte det lättaste att tänka så, det är lättare sagt än gjort. Men du blir förhoppningsvis frisk så småningom och då kan du ta igen allt. Du kommer att vara ung länge till ;)

2009-11-05 @ 21:36:46
URL: http://emeliegahn.devote.se
Ijsaaa

Absolut, se framåt och kämpa på. Försöka vara positiv. Om man inte gillar läget blir man bara galen. Jag kommer igen, och då får jag ta igen allt jag missat... jag kommer bli en galen 22-åring ;)

2009-11-06 @ 13:00:10
URL: http://ijsaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback