Vad gör dig glad?

Att umgås med människor man tycker om.
Att sjunga.
Konserter.
Festivaler.
Musik.
När man möts av ett leende av en främling på gatan.
När någon man inte känner börjar prata med en på gymet.
När farmor & farfar ringer och vill bjuda på lunch.
När en butikskassör är så där äkta trevlig.
När min jordglob i mitt rum lyser.
När en människa bjuder på sig själv.
När man blir serverad favvomaten en bakisdag.
Att gå på bio.
När min lillebror har lärt sig säga ett nytt ord.
Ledighet.
Sovmorgon.
Stämningen av helg en fredagkväll med godis.
Soligt väder.
Min visningsbild på datorn föreställande en rosa elefant.


De har småsakerna gör mig glad. Det finns alltid små, små saker i vardagen som gör en glad. Ibland utan att man ens tänker på det. För det finns alltid saker att glädja sig åt även om livet går i motvind. Den här videon gör mig också glad. Jag älskar den. Den fullkomligt sprudlar av glädje!



Vad gör dig glad? Berätta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback