Sagan om Sydafrikanen

Alistair, av oss kallad Moffy, som jag jobbade med i England har varit hos oss i Sverige och hälsat på. Han är från Johannesburg i Sydafrika. I fredags tog jag, Frida och My med honom till Julitas julmarknad. Där fick han smaka på massa svenska grejer som glögg, must, vildsvinskebab, sill, pepparkakor och annat som korv, ost och godis. Det var mysigt. Sen fikade vi på Sultans.
**
På söndagkvällen åkte jag upp till Stockholm och mötte upp dom där. Vi åkte till Fridas mormor och blev bjudna på renskav, riktig svensk traditionell mat. Sen åt vi äppelpaj och hängde där ett tag. Moffy lärde sig säga "Hej vitlök, senap." Mycket givande svenskkunskaper. Sedan handlade vi och gick hem till lägenheten på Lundagatan och åt chips och drack Cola. De kollade på en störd och hemsk film som jag inte ville se, så jag städade och läste Aftonbladet!
**
På måndagen åkte vi och hämtade Moffys resväska som hade kommit bort med flyget. Sen var vi lite i city och köpte olika grejer och gick och käkade på ett fik. Och så var det strömavbrott nästan överallt i hela stan! Sen hem igen till Lundagatan, softa lite och så kom Malin och hälsade på som ville träffa Moffy. Jag och My lagade stuvade makaroner och falukorv, mera svenskt att mata sydafrikanen med. Han var inte svår att bjuda på mat. Sen blev det chill och övriga drack rödvin. Jag däremot fick under detta chillande i mig ca en liter Cola, en redbull och 3 koppar kaffe. Energikick! Sen gick vi till en pub. Mer vin - pepsi för min del. Sen bjöd Moffy oss på drinkar.
**
Dagen efter åt vi på McDonken och skjutsade Moffy till Arlanda.

Slut.

Byebye Afrikaan. See ya! Gonna miss you. J'y wet cat ak b idol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback