De rosa stövlarna

Idag hände en rolig grej.
(Förutom att jag har sjungit, Till mitt eget blue Hawaii som vår käre pianist Wide har valt till mig.)
Vi stannade kvar lite i skolan efter ensemblen. Plötsligt kommer en uppiffad tjej med rosa gummi-
stövlar fram till oss. Hon frågar om vi är sångare. Jaa, svarar jag, Mirian och Lovisa lite vagt och
hinner tänka oh no vi vill inte svara på enkäter. Sedan berättar hon att de är på jakt efter en sista medlem
till deras popgrupp och undrar om vi vill göra audition för henne där på plats. Så det gör vi, vi tre tjejer.
Vi blir intervjuade, fotade, får fylla i ett formulär, filmade och får sjunga. Bara så där! Hon berättar att
gruppen är liknande Pussycat dolls, Britney Spears eller Spice Girls men mest åt Pussycat-hållet. Happ.
Vilket äventyr. Det är inte varje dag man blir "headhunted". Och det är jättebra att få auditionvana. En
väldigt oförberedd sådan.

Kul grej var det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback