StagePool, inspelningsteknik, sånglektioner, songwriting


Igår hade jag musikdag. Först var jag på dryg två timmars StagePool-coachning och fick massa pepptalk.

På kvällen var jag på min första lektion i inspelningsteknik. Det kändes bra! Vi gick igenom massa teori om ljudlära och så fick vi lyssna på massa olika frekvenser så man blev helt bäng i huvudet.

((Människan hör mellan 20 Hz - 20 000 Hz. Som nyfödd hör man ungefär 20 000 Hz. Vi gjorde ett test och jag hörde upp till 17 000 Hz. Och det var tydligen bra. Jag som aldrig hör vad folk säger?))

Jag har bokat massa sånglektioner också, hos en jättebra lärare från skolan. 1 gång/veckan känns som ett bra mål!

Ikväll ska jag börja på songwritingkurs :)

Detta känns bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback