Stambyte

Nu har stambytet i vår lägenhet hållit på sedan i måndags. Det är en PAIN IN THE ASS. De har täckt för varje dörrhål med skyddsplast på träramar, som man måste lyfta på/sätta dit så fort man ska in/ut ett rum. Vi har inget vatten, så så fort man ska tvätta händer, diska, dricka eller laga mat måste man gå ut i trapphuset till ett provisoriskt handfat. Riktigt bökigt. Toa och dusch är inte ens att tänka på. Vi har toa/duschbod på gården utomhus samt en skogstoa = hink med pellets, att kissa i på natten. Som pricken över i är hantverkarna jättegrisiga och lämnar skit, damm och leravtryck efter sig överallt. De sopar inte ens efter sig och täcker inte över våra saker. Dessutom river, borrar, bankar och väsnas dom så mycket att även om jag har öronproppar + hörselkåpor på mig blir jag helt trött i huvudet och i öronen. Och det här är bara första veckan, nu är det 5 veckor kvar...

För att försöka hålla mig undan från detta utöver att jobba har jag typ tränat på gymet, varit på sjukhuset, lunchat med pappa, handlat och suttit och läst på ett fik.


Pappa tog med mig till Claes på hörnet, helt suveränt! Vi åt sej m. stuvad savoykål.
Så sjukt otippat jättegott! 5/5 toasts.

Vi gick förbi en antikaffär och jag hittade världens finaste fat som jag var tvungen att ha.
De heter Maria och är tillverkade innan andra världkriget.


Sen drack vi latte och kaffe macchiato på Café Non Solo bar.

Jag fick en latte med hjärta på.

Sen satt jag kvar länge och läste tidning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback