Shopping San Fran style

Idag har vi haft en dag att landa lite i tiden och staden. Vi har haft en riktig shoppingdag eftersom vi bor mitt i all shopping med Victoria secret typ mitt emot. Forever 21, Sephora, Westfieldgallerian.. Allt ligger här på samma gata. Plånboken fick jobba må jag säga. Och det var det så värt. Ett bättre köp var en skitasnygg Michael Kors-väska, som både jag & Bea köpte.
Jag älskar redan San Francisco. Alla är så trevliga! Här skulle jag t.o.m. kunna tänka mig att bo. Vi pratade jättemycket med en tjej som hette Julia som lockade våra hår och som vi köpte hot steam locktänger av.. Random människor kommer fram och ger komplimanger, småpratar lite eller bara är allmänt trevliga, hjälpsamma & intresserade. Det gillar vi! 
En annan tjej vi träffade hjälpte oss på Sephora i sminkdjungeln. Här har de nåt som heter "Cover IQ" där de använder en apparat på hyn som kommer fram till exakt vilka sminknyanser som passar. PERFEKT för en sån som mig som inte orkar lägga energi eller pengar på att prova X antal olika märken & nyanser som ändå inte passar. Onödigt liksom. Nu hittade apparaten rätt direkt. Ka-baam! Primer var tydligen lösningen på att slippa bättra sminket under dagen oxå, så en sån fick slinka med. Det är gött att få känna sig rik ibland i livet.
GÖR SÅHÄR: Gå hur länge du vill på stan. Kolla på massa kläder/skor/skönhet/trams och köp allt du vill ha. Titta.inte.på.priset. Obs! Viktigt moment. Dra ditt Visakort (titta fortfarande inte på priset) och låtsas att du är miljonär. Lägg gärna på ett leende. Som nybliven rikemansfashionista pysslar du även om dig själv. Alternativt gör som jag och ta bort lite mustasch när du ändå är igång. På vägen hem är ditt mål att få minst 10 påsar till i händerna, var inte en pussy. Njut av alla nykomlingar i garderob & badrumsskåp. LÅT.BLI.INTERNETBANKEN!
KLAR :D
Förslag på vart man tar bort musche med trådar. Vill du vara fin får du väl baskemig lida pin! Beauty comes first.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback